Got skills?
Po pierwsze, kluczowy jest wybór i dokładny opis odpowiednich „skills”, czyli umiejętności. Twój przyszły pracodawca będzie chciał dowiedzieć się, czym mógłbyś/mogłabyś zająć się na jego campie, a zwłaszcza, czy nadajesz się na jedno z oferowanych przez niego stanowisk. Ważne jest, aby największy nacisk kłaść na to, co potrafisz zrobić (a więc nie pisać o tym, czego nie potrafisz), oraz na zdobyte wcześniej doświadczenie w pracy – zwłaszcza tej związanej z potencjalnym zajęciem na campie – ale nie tylko! Zapełnienie całego miejsca poświęconego na opis umiejętności jest nie tylko bardzo mile widziane, ale wręcz obowiązkowe. Napisanie pięciu lub sześciu dłuższych zdań zajmuje dosłownie chwilę, a może decydować o losach Twoich przyszłych wakacji!
Dyrektorzy bardzo często poszukują osób o określonych umiejętnościach, zwłaszcza, gdy chodzi o program „counsellor” (czyli o pracę instruktora/wychowawcy). Jeśli jesteś więc zapalonym żeglarzem, czy też dobrze jeździsz konno, grasz w tenisa, wspinasz się, trenujesz akrobatykę, znasz się na łucznictwie lub strzelectwie, to jest to wielka szansa dla Ciebie! Popularnością cieszą się również dyscypliny związane z wodą, takie jak nurkowanie, jazda na nartach wodnych, pływanie, a nawet jazda motorówką! Artystyczne dusze też znajdą coś dla siebie, gdyż wielu dyrektorów chce mieć w swoim zespole osoby potrafiące np. rysować, malować bądź wykonywać przedmioty z drewna lub innych materiałów. Wszystkie te umiejętności będą z całą pewnością Twoim wielkim atutem jako potencjalnego „counsellora”. Najważniejsze jest zaś umiejętne zaprezentowanie się na swoim internetowym profilu.
Autoprezentacja wizualna
Drugą rzeczą, która odgrywa istotną rolę, jest film oraz zdjęcia. Profilowa fotografia, jak zapewne się domyślasz, powinna zjednywać sobie dyrektora campu Twoim uśmiechem. Pozostałe dwa zdjęcia to miejsce na pokazanie Twoich hobby, sposobu spędzania wolnego czasu bądź pracy. Tutaj jednak uwaga – kolejna wskazówka: warto dodawać zdjęcia, które pokrywają się z opisanymi umiejętnościami. Będzie to niezbity dowód na to, że wybrane przez Ciebie umiejętności mają przełożenie na praktykę. Trudno bowiem uwierzyć, że ktoś, kto np. gra w tenisa od 10 lat, nie ma ani jednego zdjęcia z rakietą! 🙂
Wielu kandydatom nagranie filmiku spędza sen z powiek. Pomysłów na filmik mogą być jednak tysiące. Najważniejszy jest uśmiech, entuzjastyczne nastawienie do pracy na campie, energia, dobry angielski i pokazanie wybranych umiejętności w praktyce. Dodatkowo jest to niepowtarzalna okazja do zdobycia bądź przećwiczenia zdolności montażowych! A dlaczego ten film jest tak ważny? Camp America jest programem międzynarodowym, dlatego z każdym krajem konkurują inne, gdzie aplikanci nie próżnują lecz zamieszczają właśnie krótkie filmy video! A dyrektorzy uwielbiają je oglądać. Dodatkowo, film jest świetnym sposobem na pokazanie siebie i wzbudzenie zainteresowania pracodawcy. Wszystkich, którzy szukają inspiracji do wykonania swojego filmiku odsyłamy tutaj. Warto też wpisać w You Tube hasło „Camp America Application” i obejrzeć video tych uczestników, którzy zamieścili je również w sieci. Niektóre są fantastyczne, niektóre może trochę mniej:) – ale większość naprawdę warto obejrzeć.
Życzymy powodzenia w tworzeniu naprawdę skutecznej aplikacji!